Sunday, 19 May 2013

mencintai kau saat terindah

salam isnin mylovely diary online..

harini genap seminggu syafiq tgglkan aku.. wah!! kedengaran yg hebad bukan.. akhirnya dia kalah nak pertahankan hubungan kita ni..

imbasan cerita lama..
 sepanjang dia berada di sem3, dia sgt sebok smpai xde mase untuk aku.. jgn ckp nak jumpe aku, msg pun jarang taw.. call je tiap mlm tp itu pun jp jee...
makin lama aku tgok dia makin berubah sampai aku rase dia da xperlukan aku.. aku mula la nak marah jee ngn dy.. skit2 aku mengamok.. silap pun kat aku, bukan nak paham dy sebaliknye tuduh dy ade pompan lain,.. tp aku tahu dy tengah berusaha nak Berjaya,, dalam masa yg sama aku pun selalu bg dorongan kat dia dan kebetulan aku sem2 bz gler.. keluar masuk hutan, ade je aktiviti.. hujung minggu aku mmg xde mse free jd hubungan aku semakin renggang la.. xde mase nak berbual yg diceritekan tiap mlm ade la ape yg kami buat ptg td.. dy selalu tdur lewat buat kerjanya tp aku x pernah teman sbb aku terlalu pnt.. sory syg.. aku xtahu ape jd kat kami sbb makin lama kami makin x serasi.. dy semakin mencecah angka 2 umurnya, dy semakin pemarah, aku pulak yg diam tp dlm diam aku melawan mungkin itu yg membuat dy menyampah dgn aku.. sory again..

kami jalankan hubungan tu hingga la abes sem, setiap hari dy berhubung dgn aku, cume yg peliknya dy da pesan awal2 kat aku tg balik nanti dy x boleh jumpe aku.. aku tertanya2.. yeah aku lupe family dy xsukekan aku..ok mane aku tahu?.. setiap kali aku tnye pd syfq.. dy diam dan akan tunduk.. ape mknenye?? aku malu.. malu atas ape yg aku buat.. mngkin aku x tahu ape sbbnye mereka xske aku tp aku pasti yg syfq ade jwpnnya..
dy kerap diam tiap kali aku soalkan tentang keluarga dy.. semenjak aku sme2 bljar, aku jarang jmpe syfq, kdg2 jumpe 2bulan sekali itu pun klu aku balik jb dan dy balik klu x kami xjmpe..
jd time cti jela aku kuar ngn dy.. itu pun g mkn then balik.. tp tiap kali tu ade je call.. bukan mengganggu tp aku pelik,.

dan disebabkan hal tu jugak la si syfq semakin runsing, mungkin aku beri tekanan pd dy kot dan dlm mase yg sme mgkin jugak keluarganye  memberi tekanan.. ntah la aku pun xtahu.. sbb dy ni pelik skit.. xpernah nk meluahkan ape dy rase dan ape yg dy nk.. dy diam je,, klu tnye ade misi sendiri..

dan ape yg aku ugkapkan tiap kali gdoh ade;ah PTOS xpun aku akn mengamok mcm org gler..
dulu dy ni ok je. sgt romantic dan memahami.. series la.. klu aku mengamok dan dy diam je pastu dy akn pjuk n ckp sudahlah syg.. abg mintk maaf.. dan dy sendiri tahu klu aku mrh aku akan ckp mcm2 walaupun aku xterpikir pun nk sebut benda tu kdg2.. sme la mcm aku mintk putus tp ntah kenapa sepanjng cti ni dy semakin berubah smpai aku xdpt nk knl diri dy..

aku kerja di umobile sebgai promoter.. beberapa hari lpas aku kerja dy ckp nk balik KELANTAN katenye tokmek dy sakit.. ok la.. aku ckp g la.. aku xde hak nak ckp x boleh..lgpun nenek dy kan.. tp hati aku terus berkata comform dy stay sne lame jge tokmek dy dan btolkan.. aku x mrh.. cme aku tertunggu2 ble dy nak balik.. mase blja xjumpe, spnjg cti sem 3x je jumpe taw.. dan dy terus ke sane tp ape yg memeranjatkan aku sepanjng kat sne dy lain sgt.. berubah macam org asing..

aku selalu gdoh ngn dy tp aku xtahu mne silapnye aku smpai dy terus tgglkn aku ibarat gantung x bertali sdngkan aku kat sini tggu dy hari2 balik.. kecewa,, malam sebelum dy balik kami bertekak skit dan kebetulan mlm tu kdt dy abes, pginye dy wt la call me back tp aku rep then ckp senang2 kau je suruh tpon pdhal mlm td kau x pjuk pun aku.. ar!!
2hari lps kes tu, aku dpt call pagi tu tp xsempat angkat, dy xcall balik pun.. hati ni berharap..dy pujuk tp aku ego sgt xnk call balik.. ble smpai kat tempat kerja si kie ( kwn kerja ) ulur pen katak.. terkejut aku.. dlm hati " cm ne lak budak ni tahu aku suke pen mcm ni? aneh" aku tnye utk aku ke? dy ckp aah.. aki tnye lg.. spe bg, dy jawab.. loo kong (bf) kau kowt.. pakai bju pink.. besar2 hitam manis.. aku terus menanges.. RINDUNYE!!!!!! dy da balik.. betul hati aku kate..

teresak2 sampai meleleh hingus.. haha
aku kerja smbil memegang hp berharap dy msg dn tggu call dr dy tp 1 pun xde.. sedihnye.. balik keje malam aku terus taep.. " by rindu abg, knpe x tggu by smpai??" aku pdm balik msg tu then taep tq untuk pen then aku sent..lme nk tggu dy rep..ble dy rep aku bce tp wt kn aku geram..dy ckp dy nk wt kejutan n dy ckp terima kasih sbb msg dy.. geramnye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dgn egonye aku tdur x hiraukan msg dr dy.. esok nye aku mnx ptos tp dy xrep pun msg aku.. wt kan aku tertanye2..aku xtahu nk cte ape da.. hati ni je yg memahami.. terus pd kejadian yg menghancurkan hati aku.. aku call dy lpas hati aku xsedap.. dy xangkat slpas berkali2 aku tpon dan akhirnye dy call balik n buat mcm biase.. melelh air mate aku.. rindunye yg x terkate, menahan sebak dan sakit aty ape yg dy buat kat aku.. aku tggu kau tp kau xksahkan aku lgsong.. aku mcm org bdoh kan, kau bdoh2kan.. kcewa syafiq! aku sakit hati!!dy angkat aku terus mrh menjerit2 ckp kau nk x ngn aku lg, nk ckp nk,xnk ckp xnk..aku merayu dgn perasaan yg x tahu mcm mne nak aku gambarkan.. berdarah rasenye hatii... kau btol2 menguji kesabaran aku..aku dgr dy ckp XNK.. dlm suasane aku nanges aku dgr dy ketawa,.. YA ALLAH.. ni ke org yg aku syg, ni ke org yg aku cinte.. btol ke ni yg aku benar2 cinte.. sepanjg aku menanges smbil ckp aku x pernah jtuhkn ego aku demi lelaki tp dy akhirnye  Berjaya.. TAHNIAH syg!!

aku letak hp dan terus pelok mak aku smbil ckp dy xnk kat adik mak..mak aku menangis tgok aku btol2 sedih..aku menangis smpai menggigil mngkin tangisan bercampur mrh!!
aku meraung sekuat hati!!
aku ckp knpe dy yg tgglkn aku, knpe bkn aku yg tgglkn dy,, dy da jnji xkn jatuhkan air mte aku tp akhirnye dy buat juga.. dy yg aku paling syg, dy yg aku paling syg, dy yg aku paling syg smpai kdg2 aku rase aku lebih sygkn dy dr diri aku.. aku silap klu kate dy adlh lelaki terbaik utk aku.. bukan!!
kau x pernah bekap apepun org buat kat aku sebaliknye aku yg menutup semua kesalahan yg kau buat!! aku yg menanggung ape yg kau buat.. kau yg slah tp dorg xsuke aku.. punce jd mmg aku tp kdg2 kau aku juge yg slh.. aku selalu tutup kesalahan kau agar aku yg dipandang buruk.. aku syg kau syafiq.. sepenuh hati aku dan akhirnye aku rasekan sakit yg kau bg sepenuh hati aku... aku btol2 x sangke..

lpas aku syp hp aku terima msg..pnjg berjela2 dr dy.. ayat dy bukan membuat hati aku ok sebaliknye hancur berkecai2.. berdarah.. dy ckp jgn pk negative n xnk aku menyesal..ape ni semua,, jgn bg harapan klu kau da mmg xnk..aku syg kau, tp kau jatuhkan aku.. sakit hati x sama dgn skit bekas gigitan.. bengkak hati x same dgn bengkak yg ditgn.. kau boleh pgang tgn aku smpai bengkak syfq ble kau mrh aku.. aku maafkan kau tp bukan hati aku yg kau lukekan..
kau ckp kau xnk aku menyesal nanti kan t bukan nanti syfq.. skrg aku da ckup menyesal..

aku menyesal knl kau.. yg janjikan 1000 jnji tp last2 kau yg munkir jnji! kau nk aku bersabar dgn keluarga kau.. aku bersabar..kau nak aku tggu kau,, aku tggu kau.. aku thu aku x sempurna tp kau xde hak layan aku mcm ni..

kalau itu yg kau mahukan.. aku akan terima.. hari2 aku bangkit dgn kate2 yg kau bg. aku jdkn ayat yg membuatkan aku jatuh tu sbgai ayat yg membangunkan aku.. aku tahu aku xkuat mcm kau tp aku cube.. cukup la ape yg aku lalui harini aku harap 1hari nanti ALLAH akn bukakkn pintu hati n fikiran kau agar kau sedar dr awl hingga ke akhirnye perkenalan kite siape yg menghancurkn..
aku halalkan segalanya sbb aku thu kau xkn dtg jumpe aku.. aku harap kau juga halalkan semuanya.. bg aku ruang utk lpekan kau dan aku harap bile aku Berjaya lupekan kau aku xnk kau muncul dlm hidup aku.. itu yg kau mahu dan itu juga yg aku mahu..
ungkit pasal ego.. kau juga ade ego, klu x dah lme kau pjuk aku tp sbb kau btol2 xnk ngn aku jd kau xcri aku.. xkn perigi nk cri timbe kan..

thanx a lot syafia mahpiz!
semoga kegagalan kau sekarang xkan menghancurkan kau..
mungkin aku pembawa malang dalam hidup keluarga kau, musnahkan semua kebahagian tp hari ni .. aku dah tunaikan janji aku da redha dgn ape yg jd..


1 comment: